×
×

صدیقی: چه تضمینی وجود دارد که پذیرش FATF چوب محکم‌تری از برجام به ما نزند؟

  • کد نوشته: 2421
  • ۵ بهمن ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • به‌ گزارش ‌بازباران نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه‌ این هفته‌ تهران بیان‌ کرد: تقوا از نعمت‌های فراگیر است که همه نعمت‌ها در پوشش تقوا حفاظت می شود. کسانی که اهل تقوا هستند خداوند خودش امور آن‌ها را سامان می‌دهد. در قرآن آمده است که خدای متعال در جنگ بدر شما […]

    صدیقی: چه تضمینی وجود دارد که پذیرش FATF چوب محکم‌تری از برجام به ما نزند؟
  • به‌ گزارش ‌بازباران نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه‌ این هفته‌ تهران بیان‌ کرد: تقوا از نعمت‌های فراگیر است که همه نعمت‌ها در پوشش تقوا حفاظت می شود. کسانی که اهل تقوا هستند خداوند خودش امور آن‌ها را سامان می‌دهد. در قرآن آمده است که خدای متعال در جنگ بدر شما را یاری کرد در حالی که شما قدرت و نیرویی که با آن غالب شوید نداشتید.

    وی در ادامه اظهار کرد: جنگ بدر نقطه عطفی در تاریخ جنگ حق با باطل است. در مبارزه با طاغوت زمان یعنی آمریکا و در دوران دفاع مقدس ما راه بدریون را طی کردیم. خداوند وعده‌های خود را در تاریخ عملی کرده است و دشمنان را خود خداوند از پای در می‌آورد. اگر استقامت کنید و برای خدا به پا خیزید خداوند نیروهای عرشی را در کنار شما قرار می‌دهد.

    صدیقی در ادامه بیان کرد: بدر ایران یک بار و دو بار نبوده و تا به امروز ما با دست غیب خدا قدرت یافته‌ایم و مسیر عزت را طی می‌کنیم. برای شکرگزاری این نعمت ما باید  تقوا را رعایت کنیم. امروز دشمن جنگ اعتقادی را در راس قرار داده و با همه مقدسات ما وارد جنگ شده است.

    وی افزود: با فساد عملی، فساد عقیدتی هم پیش می‌آید. بعضی از گناهان کیفیتش خیلی بالا است. ممکن است یک نفر با یک تصمیم نابه‌جای ارزی مردم را مدت‌ها درگیر چالش اقتصادی کند.

    صدیقی در ادامه با خطاب قرار دادن جوانان که آینده‌سازان هستند و مردم بیان کرد: ما نباید خدا را از یاد ببریم چرا که قدرت خدا بی انتها است. این قدرت لایزال پناهگاه ما در زمان مشکلات است. یکی از پناهگاه‌های خدا صبر است. اکنون که مردم در فشار زیادی به دلیل سوءمدیریت‌ها قرار گرفتند درست است که مسئولین ما باید بیدار شوند و با تدبیر مشکلات اقتصادی را حل کنند و  به دنبال علل این مشکلات باشند و از سوی  مسئولین مسئولیت دارند و باید تصمیم های ناپخته را جبران کنند و از مردم و خدا عذرخواهی کنند. مسئولان باید از حاشیه سازی فاصله بگیرند و به حل مسائل اساسی بپردازند؛ اما همه ما خدا را داریم. روزه در شرایط اقتصادی همان صرفه جویی است. روزه با هدفی که خدا تعیین کرده آثار و برکات زیادی دارد و کمک می کند از اصراف جلوگیری کنیم و مهم‌تر تقویت ارتباط با خدا است.

    وی افزود: پناهگاه دیگر ما نماز است. کسی که نماز می‌خواند فحشا و منکر را کنار می‌گذارد  و از عذاب و آتش حفاظت می‌شود. در مسائل اقتصادی نیز می‌توان  به خدا پناه برد. هر کدام از نماز های متنوع یک گنجی است. خداوند عالم را شفاعت عمومی قرار داده است و این قانون عمومی خلقت است.

    صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه‌ این هفته‌ تهران، بیان‌ کرد: در رعایت تقوا پرهیز از ظلم خیلی مهم است، چرا که ظلم، نکبت، اذیت، ناامنی و زشت است. در میان ظلم‌ها، ظلم به دین از همه ظلم‌ها بدتر است. دین از آب خوردن حیاتی‌تر است. دین در دنیا و آخرت برای ما زندگی است. بعد از ظلم به دین، ظلم به نزدیکان و خدمتگزاران بسیار ناپسند است. شکر کردن یعنی استفاده صحیح از نعمت، اما کفران نعمت، نعمت را نابود می‌کند. کسی که کفران نعمت کند، با خداوند طرف است.   اگر قدر نعمت‌ها را ندانیم خداوند می‌گوید با من طرف هستید.

    وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد انقلاب و مهیا شدن مردم مومن و شهید داده برای بیعت با شهدا و قدردانی از نعمت معجزه آسای انقلاب برای جشن انقلاب، بیان‌ کرد: الحق و الانصاف آدم از عهده بیان ارمغان‌های انقلاب بر نمی آید. نمی‌توان گفت‌ چه تحفه‌هایی از بهر انقلاب نسیب ملت ایران و مردم جهان شد.

    صدیقی در ادامه اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک تحول جهانی و آماده سازی برای برقراری عدل جهانی است. یکی از ره‌آوردهای مهم انقلاب اندیشه حکومت اسلامی است. تا زمانی که انقلاب نبود دو قدرت در دنیا حاکم بودند. یکی جریان استبدادی کمونیستی و سوسیالیستی شرق بود که برای هر هیچ فردی حق نفس کشیدن قائل نبودند و هیات حاکمه در شکل حمایت از مردم و حمایت از فقرا استبداد همه جانبه‌ای بر عالم حاکم کرده بودند.

    وی افزود: ظاهرش نفی طبقاتی و عدالت بود، اما صاحبان و سران در کاخ کرملین و کاخ‌های دیگر انواع تبعیض‌ها را بر مردم کشورشان روا می دانستند  ولی شعار پر جاذبه‌ای داشتند و جوانان دنیا که از بی بند و باری لیبرال‌ها خسته بودند و به دنبال پناهگاهی بودند، به این جریان اعتقاد داشتند.

    صدیقی در ادامه تاکید کرد: دومین مکتب حاکم در جهان مکتب لیبرالیستی، دموکراسی، پارلمانی بود که آن نیز یک دروغی بیش نبود. در هیچ کجا آرای مردم به نحو واقعی تاثیر نمی‌گذاشت و صاحبان قدرت و حزب‌ها مجال به افراد دیگر نمی‌دادند و توپ حکومت را به یکدیگر پاس می دادند.  مردم نیز زمینه ای برای مطرح کردن نخبگان و شایستگان خود ندارند  و در این جریان هر کسی که پول و قدرت دارد هر کاری که بخواهد می‌تواند انجام دهد و هر کسی که ضعیف است باید بمیرد.

    وی در ادامه‌ تصریح کرد: در جریان لیبرالی تبعیض طبقاتی امری مشروع و درستی است و آزادی‌های بدون کنترل در دنیای غرب به شکل دموکراسی و لیبرالی در آمده بود و اگر انقلاب رخ نمی داد دیگر حتی کلیساها نیز رنگی نداشتند و همه چیز در گردانه مسائل مادی توجیه می‌شد.

    امام جمعه‌ موقت تهران ، خاطر نشان کرد: در این دو قطبی ایجاد شده یک معجزه‌ای رخ داد و آن آمدن امام خمینی (ره) بود که بدون اتکاء به قدرت کمونیستی و لیبرالی دنیا استقلال به معنی واقعی کلمه را نشان داد و گفت “نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی”

    وی در ادامه‌ با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان‌ کرد: معجزاتی که با انقلاب رخ داد این بود که دنیای غرب با همه ادعاهایی که داشت و با همه سحرهایی که انجام داده بود و بهشت موعد را در آزادی‌های دنیوی معرفی کرده بود، با همه قدرت خود به مصاف آمد تا جریانی جدید مطرح نشود، اما به زانو در آمد و امام خمینی (ره) فرمودند: “آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند” و هیچ غلطی نتوانست کند.

    صدیقی در ادامه،‌ تاکید کرد: شکست جریان استبدادی کمونیست را قبل از این که بلوک شرق بر هم بریزد، امام ما فرموده بود: “صدای شکستن استخوان های کمونیسم را من می شنوم” و توصیه‌های لازم را نیز فرموده بودند.

    وی در ادامه با اشاره به این که انقلاب اسلامی خط بطلانی برای سحر غربی‌ها و شرقی‌ها بود، بیان‌ کرد: غربی‌ها اسلام را “دین شمشیر” و شرقی‌ها اسلام را “مخدر و توجیه‌گر ظلم ظالمان” معرفی کرده بودند و در تمام واژه‌های ارزشی ما دست برده بودند. این که اسلام سیاست و مدیریت ندارد و در اداره جامعه و در تعلیم تربیت ‌بدنی نقشی ندارد، با آمدن انقلاب بی معنا شد و انقلاب اسلامی برنامه‌ای مدون که هم حاوی معنویت و هم حاوی برنامه زندگی بود، تدوین کرد و عرفان، معنویت و اخلاق را با سیاست پیوند داد.

    صدیقی در ادامه‌، تاکید کرد: قدرت رهبران انقلاب را از مرز عدالت و اخلاق دور نکرد، امام خمینی (ره) تا آخر اولین قدرت دنیای اسلام بود،  ولی تا آخرین لحظات  از حسینیه به قصر نرفت و حتی یک مورد نسبت به مستضعفان و گرفتاران تفاوتی از او دیده نشد. در دوران رهبری امام گریه‌های سحرش برقرار بود و بر همه زوایای زندگی اشراف داشت.

    صدیقی در ادامه، بیان‌ کرد: ولایت فقیهی که امام می فرمودند: “استمرار حکومت انبیاء است و دژ امنیت استقلال و عزت و عظمت مملکت است” و می فرمود: “پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما آسیب نبیند” جوشش وجودی و الهامات الهی بود. ولایت فقیه، ولایت یک شخص نیست ،‌ بلکه ولایت قانون، عدل، عقل و شجاعت و اقتدار در برابر قدرت‌های بزرگ است.

    وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که ولایت فقیه ریشه در قرآن کریم دارد، بیان‌ کرد: چند روز پیش  که در مشهد در محضر استاد قرائتی بودم ایشان از یک کتابی نقل کرد که ولایت فقیه ریشه در ادیان گذشته دارد و آیه ۴۴ سوره مائده را مطرح کرد. ولایت فقیه مردمی‌ترین و عقلانی‌ترین حکومتی است که در طول تاریخ دیده، لمس و تجربه شده است.

    خطیب موقت نماز جمعه‌ تهران، بیان‌ کرد: انبیا در هر جا حکومت کردند در کنار مردم بودند و هیچ امتیازی در امور مادی نسبت به مردم نداشتند. این برای ما یک افسانه بود، اما امام آمد و این کار را کرد و امروز نیز خلف صالح حضرت امام همان رویه را در پیش گرفته است. امروز رهبر انقلاب دارای زندگی زاهدانه‌ای است، اما از قدرت و اقتدار و مقاومت قابل توجهی در برابر حفظ ارزش‌های انقلاب و حراست از خط سرخ شهیدان و ولایت ائمه معصومین و ایستادگی در برابر قدرت‌های اتمی برخوردار است.

    وی در ادامه‌ با طرح این سوال که نمی‌دانم سر رها نکردن FATF چیست؟ اظهار کرد: ما امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم و در جنگ مساله استتار یکی از مسائل مهمی است که در هر جبهه‌ای که تاکتیک وجود نداشته باشد و دشمن دست طرف مقابل را بخواند شکست قطعی است.

    صدیقی در ادامه‌، بیان‌ کرد: این که ما در این جریان جهانی که به تعبیر حضرت آقا در اتاق فکر قدرت‌های غارتگر تصویب شده است حضور یابیم و عده ای که با آنها هماهنگ هستند  برای ما نسخه بپیچند، خلاف استقلال فرهنگی ما است. ما تابع قرآن، پیغمر و ائمه اطهار هستیم و ما باید به آنها برنامه و فرهنگ دهیم نه این که بنشینیم و آنها به قیمت ذلت ما را در این گردانه قرار دهند.

    وی در ادامه، خاطر نشان کرد: دشمن می‌خواهد در جنگ اقتصادی مجاری و مخارج  ما را رصد کند تا ببیند ما از چه مجاری درآمد داریم و با چه کسانی ارتباط داریم و در دنیا چه کسانی با ما مراودات اقتصادی دارند تا ما را خلع سلاح کنند و با قانونی که امضا می‌کنیم ما را متهم کنند. امروز در جریان خاتم که در پارس جنوبی کارهای بزرگی کردند، آلمان سوالاتی را کرده است. اگر ما در جریان FATF باشیم قانونا ملزم به پاسخگویی می شویم. عاقل سر خود را در اختیار دشمن قرار نمی‌دهد.

    صدیقی در ادامه بیان‌ کرد: مسئولانی که آن قدر در برجام اصرار داشتند مگر نمی بینند که نتیجه‌ آن گوشت ۱۰۰ هزار تومانی است. چه تضمینی وجود دارد که اگر FATF را امضا کردیم چوب‌های محکم‌تری نخوریم. این وسیله‌ای برای تحریم‌های محکم‌تر و فشارهای بیشتر بر ما می‌شود.

    وی در پایان صحبت‌های خود در نماز جمعه‌ تهران، گفت‌: حضرت آقا فرمودند که “جنگ اقتصادی، جنگی است که در آن توپ و تیر و تفنگ نیست، اما ابزارهای خطرناک تر از توپ و تانک وجود دارد”. همه می‌دانیم که دنیا با ما در حال جنگیدن هستند و امروز می‌خواهند ما را به میدان بازی ببرند و با دست خودمان ما را از بین ببرند. از رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که همیشه مواضع انقلابی را از خود نشان داده‌اند و سایر اعضای مجمع و با توجه به این که در دو کمیسیون مطرح شده و با اتفاق آرا ردشده است، امیدواریم تصمیم عاقلانه‌ای بگیرند.

    انتهای پیام

    بیشتر بخوانید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *